کاهش ٤٥٤ مگاواتی مصرف برق در نخستین روز تغییر ساعات کاری سامانه ثبت سفارش خودروهای وارداتی جانبازان رونمایی می‌شود وزیر صمت: تولید خودرو امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید افزایش قیمت طلا و سکه در بازار مشهد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) بزرگترین نیروگاه بادی شرق کشور افتتاح شد (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) فایل‌های اجاره قیمت مناسب در نزدیکی حرم مطهر را در بلوار مصلی مشهد پیدا کنید (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) عرضه ۱۰ هزار خودروی برقی در کشور تا آخر تیر ویدئو | ابطال سپرده‌های بانکی با نرخ سود غیرقانونی فرصت ایران‌خودرو به حواله‌داران پژو پارس + قیمت خودرو (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) بازار سرد خودرو در ماه داغ معامله گران بازار مسکن در انتظار چه هستند؟ (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) بازرسان جهاد کشاورزی مشهد ۱۱۰ میلیارد ریال پرونده تخلف تشکیل دادند مقایسه بازدهی بازار‌های دلار و بورس در دولت‌های مختلف + نمودار (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) چرا دلار از کانال ۵۸ هزار تومان خارج نمی‌شود؟ (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) حنای کم‌رنگ وعده‌وعید‌های انتخاباتی ویدئو | چگونه درخواست تقسیط مالیات بدهیم؟ سهم ۷ برابری واردات نسبت به صادرات در مناطق ویژه اقتصادی خراسان رضوی نحوه محاسبه قبض برق مشترکان پرمصرف | تعرفه‌های پلکانی مشمول چه کسانی می‌شود؟ مسکن کارگران در دستور کار جدی وزارت تعاون توضیحات رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره مصوبه ساماندهی استخدام کارکنان دولت (۱۶ خرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت دلار فردا پجشنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | روند رنج دلار در بازار رکودی ارز ادامه دارد؟ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه (۱۷ خرداد ۱۴۰۳) | بازار سکه به کما رفت بانوان ایرانی چه ایده هایی در مجمع کارآفرینی بریکس مطرح کردند؟ اعلام ساعت کاری جدید بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی نرخ طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۱۶ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جلسات فوری وزارت صمت با شورای رقابت برای اصلاح قیمت‌گذاری خودرو

  • کد خبر: ۱۵۷۶۳۰
  • ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
جلسات فوری وزارت صمت با شورای رقابت برای اصلاح قیمت‌گذاری خودرو
به دنبال نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شورای رقابت درباره مصوبه قیمت‌گذاری خودرو، وزارت صمت برای همکاری با شورای رقابت در این موضوع اعلام آمادگی کرد و از جلسات فوری مشترک با این شورا خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد مخبر در این نامه قیمت‌های پایه‌ای (کارخانه‌ای) ارائه‌شده در جلسه اخیر شورای رقابت را افزایشی غیرمتعارف دانسته که آثار تورمی دارد.

در نامه معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه اصلاح یک‌باره قیمت‌ها در شرایط فعلی مناسب نیست، از شورای رقابت خواسته‌شده تا در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت به فوریت نسبت به تجدیدنظر در قیمت‌گذاری مذکور اقدام گردد.

براساس اعلام وزارت صمت، در همین راستا، وزارت صمت فورا مذاکرات با اعضای محترم شورای رقابت در این زمینه را آغاز کرده تا تصمیمی درباره خودرو اتخاذ شود که صرفه و صلاح مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دیده شود.

با توجه به نامه معاون اول محترم رئیس‌جمهور، وزارت صمت آماده است در اسرع وقت با برگزاری جلسات فوری با شورای رقابت، بر مبنای صیانت توأمان از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودرو و با لحاظ پرهیز از اتخاذ تصمیمات تورم‌زا، فرآیند قیمت‌گذاری خودرو به گونه‌ای تعیین شود که هم فاقد اثرگذاری نامطلوب بر بازار باشد؛ هم تقاضا‌های سوداگرانه در بازار را کاهش دهد و به افزایش تولید و عرضه خودرو نیز منتهی شود تا صرفه و صلاح مصرف‌کنندگان واقعی خودرو نیز لحاظ شود.

طبیعی است افزایش تولید خودرو موجب کاهش تقاضای کاذب و کنترل قیمت‌ها در بازار آزاد خواهد شد. با این حال بار دیگر تاکید می‌گردد که حذف کامل تقاضا‌های سوداگرانه در بازار خودرو، نیازمند تصویب مالیات بر عایدی سرمایه همراه با ابزار‌های قانونی لازم در مجلس است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->